چ 05 اردیبهشت 1403 ساعت 05:30

بررسی تأثیرگذاری سایت های شهرستان پاوه در روز خبرنگار

بررسی تأثیرگذاری سایت های شهرستان پاوه در روز خبرنگار

به گزارش سلام پاوه، با اهتمام فرماندار محترم شهرستان ومدیران محترم ادارت مشروحه ذیل روز خبرنگار در سالن جلسات فرمانداری پاوه با شکوه خاصی برگزار گردید، شرح این مراسم در سایت های دیگر تقدیم حضور کاربران ارجمند گردید واینجا نیزبه گزارش تصویری اکتفا می گردد ودر نظر است از زاویه ای دیگر به این مناسبت پرداخته […]

farmandari (3)به گزارش سلام پاوه، با اهتمام فرماندار محترم شهرستان ومدیران محترم ادارت مشروحه ذیل روز خبرنگار در سالن جلسات فرمانداری پاوه با شکوه خاصی برگزار گردید، شرح این مراسم در سایت های دیگر تقدیم حضور کاربران ارجمند گردید واینجا نیزبه گزارش تصویری اکتفا می گردد ودر نظر است از زاویه ای دیگر به این مناسبت پرداخته می شود به امید آنکه بتوانیم درسایه ی تعامل بیشترازنعمات امنیت وآسایش و…در کشورمان خشنود و همچنان آن را برای مردم  خوب مان آرزو نمائیم.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پاوه پرس؛ شهادت شهید صارمی وهمرزمانش در ۱۷ مرداد در تاریخ جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار درصفحات تقویم تاریخ این مملکت ثبت گردید ودر گذر زمان هر سال این روز را نکو داشته وپاس می دارند تا اهمیت خبر، خبرنگار و در واقع رسانه به طور اخص در یک رابطه دوطرفه یادآور و نمایان گردد.

 

پاوه را شهر فرهنگی توصیف نمودند و بروندان این نام گذاری با مسما نیز در پدیده های در حال جریانش می توان مشاهده نمود،امسال در پاوه روز خبرنگار به هفته خبرنگار مبدل گردید، دعوت وتکریم امام جمعه محترم پاوه و فرماندار محبوب شهرستان، پیام تبریک نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، نشست های ارزشی با حضور مدیران محترم ادارات فرهنگ وارشاداسلامی، شورای اسلامی شهر، شهرداری، آموزش وپرورش، ورزش وجوانان، ناحیه بسیج سپاه پاسداران، امورصنفی پاوه وخیلی از شخصیت های محترم وفرهنگی شهرستان از طریق ارسال نظرات، ایمیل، پیامک وحتی مراجعات حضوری وظیفه اصحاب رسانه را در تعهد به مردم ومملکت دوچندان نموده است.

 

هرچند که در پاوه رسانه مکتوب وجود ندارد اما جمع کثیری به واقع امر خبرنگار هستند و روزانه صدها خبر را به اقصی نقاط جهان مخابره می نمایند، صفحات مجازی با نام و بدون نام شرایطی را فراهم نموده که هر شخص خویش را صاحب یک رسانه بداند ودر تغذیه وپوشش موضوعات مختلف اهتمام لازم را معمول نماید.

 

اما آنچه که حائز اهمیت است در پاوه نیروهای آموزش دیده وآکادمیک در این رشته آن چنان زیاد نیستند ویا اینکه زیاد به چشم نمی آیند، در خلاء حضور آنان (گذشته از سایت امام جمعه شهرستان که به مسائل مذهبی وفعالیت های امام جمعه محترم می پردازد)، سه سایت پاوه پرس، سلام پاوه وهزار ماسوله در طول سال گذشته بطور ویژه پا به عرصه ظهور گذاشتند وهر یک در کنار هم مشوق یکدیگر شدند و با حداقل سرمایه و بدون اسپانسر مالی و….از ماحصل تلاش شبانه روزیشان در ارزشگذاری های جهانی ، کشوری و استانی در صدر سایت ها و وبلاگ های خبری وتحلیلی استان قرار گرفتند که در جای خود مایه ی مباهات وافتخار می باشد.

 

اما آنچه که به این مهم اهمیت داد حمایت مردم وهمراهی های آنان در این وادی بود. برای مثال در کمتر از یکسال  بیش از ۷۰۰ هزار نفر بازدید فقط در سایت پاوه پرس وبیشتر وکمتر در سایرسایت های دیگر شهرستان مخاطب کمی نیست که بتوان به سهولت از آن چشم پوشی نمود.

 

سایت های پاوه بدور از حواشی سیاسی و جبهه گیری های آنچنانی بیشتر در محدوده جغرافیایی شهرستان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نقش ایفاء نمودند ودر صورت دعوت در جلسات اداری و….با پوشش خبری وضعیتی را فراهم نمودند که اقشار مختلف جامعه  احساس حضور را در آن نشست های کاری و… می  نمایند.

 

در پاره ای از موارد نقاط کارکردی ادارات در جهت اصلاح امور مورد نقد قرار گرفت که خیلی به مذاق بعضی ها هم خوش نیامد، هرچند که نقد کننده ونقد شونده اصول نقد را آنچنان که هست تاکنون فرا نگرفته ایم… ، اما تا حدودی این رویه نقش نظارتی وبازدارندگی داشته و خوشبختانه دربعضی از موارد توانسته است درصد انحراف را به نوعی کاهش بدهد.

 

خیلی از افراد به سان گذشته نمی توانند خارج از معیارهای قانونی گام بردارند ودر واقع این تأثیرگذاری مثبت را می توان از شخیصه های این سایت ها دانست، این رویه بیشتر در شهرداری پاوه که بیشترین گردش پولی در آن در حال جریان است مشهود است، به عنوان عضو شورای اسلامی شهر وکسی که در نقش رسانه ناظرفعالیت های موجود هست، این را به عینه گواهی می نمایم.

 

گاهی از موارد این سایت ها نقدهایی (مثبت ویا منفی) از مدیران محترم شهرستان داشته اند که واکنش بدان ها قابل توجه بوده وحتی می توان آن را در دامنه ی صفر وصد تعریف و رصد نمود، بدون تعارف پرویز ایده پوردرپاره ای از موارد علیرغم اینکه نقد از مسیر اصلی خویش منحرف گردیده بدون واکنش و با گشاده رویی حتی خبرنگار مورد نظر را با تقدیم لوح تقدیر وهدیه ای ، مورد تفقد قرار داده است، سعه صدر آقای محمودی مدیر محترم اداره ارشاد نیزدر جریانات اخیر قابل تقدیر است ، البته لیست نمودن مدیران در رده های پایین ممکن است به این آسانی میسر نباشد چرا که متأسفانه بعضی ها با کمترین موضع گیری چنان برآشفته می شوند و…. بگذریم.

 

سایت های شهرستان ظرفیتی غیرقابل انکار می باشند و مدیران محترم دستگاههای مختلف می توانند از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده بهینه نمایند، میران سایت های شهرستان بدون چشمداشت اهتمام خویش را در طبق اخلاص نهاده اند تا دیگران بتوانند خویش وبرنامه کاری شان را در معرض ارزیابی وسنجش مردم قرار دهند، هر چند که بعضی از مدیران سنتی درحاشیه بودن را برای ادامه بقای خویش به مصلحت می دانند….، لذا به صراحت اعلام می داریم اگر مدیری در طول سال نتواند کارکرد خودش را در معرض افکار عمومی قرار دهد اطمینان داشته باشد در مدیریت اش نقیصه ای وجود دارد.

 

قانونگذار برای هر مدیر وظایفی را تعیین نموده واز بودجه عمومی مملکت برای آن هزینه می نمایند ومردم هم باید بداند آن دستگاه ونهاد دولتی چه مقدار اعتبارو درچه سمت وسویی هزینه نموده است، در واقع این به مصلحت نظام و مردم است که همگی بداند دولت چقدر در این نقطه مرزی برای مردم هزینه نموده و یا می نماید.

 

واقعیت آن است خیلی از اتفاقات و گزارشات به سایت های شهرستان مخابره می گردد که صحت وسقم آنان گاهاً مشخص نیست ، اما در این شهرستان کمتر اتفاق اقتاده که سایتی بدون سند ومدرک حریم شخص ویا اشخاصی را مورد هجمه قرار داده باشد، مدیران پایگاههای خبری شهرستان به هیچ وجه بحران ساز نبوده بلکه بحران هایی را نیز مدیریت نموده اند.

 

وجود این سایت ها برای شهرستان پاوه ضروری است به شرط اینکه همگی جایگاه واقعی آنان را بدانیم ویادبگیریم چگونه از ظرفیت موجود استفاده نمائیم.

 

طبیعی است مدیران پایگاههای خبری پاوه نیز درادامه مسیردچار اشتباه و قصوری در عمل می شوند لازمه ی اصلاح امور نیز همراهی جمعی ویادآوری مرتب نقاظ ضعف است ، قطعاً کاهش ضریب اشتباهات به اعتمادسازی بیشتر منجر می گردد ، این همان هدفی است که من و شمای نوعی باید به دنبال آن باشیم. انشاالله

farmandari (1)

farmandari (2)

farmandari (3)

farmandari (4)

farmandari (5)

farmandari (6)