ج 10 فروردین 1403 ساعت 09:51

بارش شدید باران باعث وقوع سیل در روستای دشه شد

بارش شدید باران باعث وقوع سیل در روستای دشه شد

به گزارش سلام پاوه : بامداد امروز براثر بارش شدید باران و آب گرفتگی در مرکز روستای دشه (دره بامه ) 3 دستگاه خودرو و 2 راس گاو مفقود شدند. مهندس قباد فرجی رئیس شورای اسلامی روستای دشه به خبرنگار سلام پاوه گفت : حدود ساعت 1 بامداد امروز براثر بارش شدید باران و آب […]

به گزارش سلام پاوه : بامداد امروز براثر بارش شدید باران و آب گرفتگی در مرکز روستای دشه (دره بامه ) 3 دستگاه خودرو و 2 راس گاو مفقود شدند.

مهندس قباد فرجی رئیس شورای اسلامی روستای دشه به خبرنگار سلام پاوه گفت : حدود ساعت 1 بامداد امروز براثر بارش شدید باران و آب گرفتگی درروستای دشه مرکز روستا که یک دره (دره بامه) می باشد و سابقه قدیمی طغیان و سیل را در 30 سال گذشته داشته است سیلی به وقوع می پیوندد که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است.

وی اظهار داشت : براثر وقوع این سیل 3 دستگاه خودرو (یک وانت بار پیکان ، یک دستگاه پراید و یک دستگاه پیکان ) و دو راس گاو براثر سیل مفقود می شوند.

مهندس فرجی گفت : نزدیک به 20 خودرو نیز در گل ولای و باتلاق به وجود آمده گرفتار شده اند

ایشان در ادامه اظهار داشت : حضور به موقع اکیپ ستاد بحران شهرستان پاوه و در راس انها فرماندار محترم باعث دلگرمی مردم روستا شده و اقدامات لازم در سریعترین زمان خود اجرایی شد. و راه های مسدود به شهر پاوه سریعا باز شد.

مهندس فرجی با تشکر از حضور اکیپ ستاد بحران شهرستان و در راس فرماندار محترم ،بنیاد مسکن ، هلال احمر ، منابع طبیعی ،اداره راه وشهرسازی شهرستان ، بخشدار محترم مرکزی آقای مصطفی زاده ، واحد نقلیه و ادوات شهرداری پاوه و… درخواست نمود با توجه به اینکه روستای دشه زمینه برای مدیریت بحران را دارا می باشد از مسئولین خواست تا اعتبارویژه ای برای رفع و مقاوم سازی در برابر بلایا طبیعی به این روستا اختصاص دهند.

شایان ذکر است آب این دره فصلی به رودخانه سیروان متصل می شود و به احتمال قوی این خودروها و گاوها به این رودخانه خورشان و وحشی هدایت شده اند.

ازنکات مهم این حادثه این است که متاسفانه تعدادی از اهالی روستا و بخصوص صاحب این دو راس گاو در حریم این دره که سابقه طغیان و سیل را داشته است اقدام به ساخت و ساز کرده است که متاسفانه دو راس گاو خود رو در این سیل از دست می دهد.

8 پاسخ برای “بارش شدید باران باعث وقوع سیل در روستای دشه شد

  • تهمینه در تاریخ آبان 7, 1394 گفت:

    ..سلام

    همشریان ….اگه جداول بند تو خیابانه وهدایت درست اب ب مسیر مشخص بره کارشناسانه ب موضوع وجمع اوری ابها اتفاقی بیش نمیاد ب حداقل میرسه چه شهر چ روستا مسولان راه شهرسازی شهرداری خواهش میکنم ب همشهریا رسیگی و ب فکر بر طرف کردن مشکلات باشن……

  • رستمی تبار در تاریخ مهر 26, 1393 گفت:

    قابل توجه عزیزان مدیریت بحران . لطفا قبل از هرکاری مردم را تشویق کنید تا خود و امولشان را در مقابل بحران ها بیمه نمایند. از این طریق هم مردم کمتر ضرر می کنند و هم باری از دوش دولت برداشته خواهد شد.
    ضمنا مدیرت بحران باید در زمانی فعالتر باشد که حادثه ای بوجود نیامده باشد. چراکه بعد از آن را می گویند جمع و جور کردن آنچه که می بایست می کردیم و نکردیم و خسارتش را از جیب مردم پرداخته ایم.

  • آسوخان در تاریخ مهر 26, 1393 گفت:

    این گونه حوادث ضرورت مکان یابی صحیح اماکن زیستی و نیز رعایت حریم رودخانه، مسیل، و … را بیش از پیش هویدا می نماید.
    امید که همگی ما در این خصوص رعایت نماییم چرا که نقش اساسی در سلامتی و بهبود وضعیت زندگی مان دارد.
    البته نظارت و کنترل توسط دستگاههای متولی و حتی برخورد با معدود افرادی که توجه نمی نمایند از دیگر خواسته هاست
    با سپاس

  • ویمانه در تاریخ مهر 26, 1393 گفت:

    ئه ری ئا مه ردمه نلانی شونو ماشین و گاوه کانشان. شلای لوابینی .شاید پیاشان که رده بیانی . واچدی به فه رمانداری با بلانی شونو وسایله کانشان ئه گه ر ئیسی شانو ئانه ماراشانو ئه گهر یچ نیستیشانو جه حلبجه که میانی وه چیووی مارا موره شاش ئانه ویش اسپیه وا پی آلیشان.تو خوا واچدی په نه شان. به سه زمانا خراوشان وه نه قومیان. فکریویشان پی که ردی.

  • سراج در تاریخ مهر 26, 1393 گفت:

    این سیل قبلا سابقه داشته و متاسفانه تلفات جانی هم داشته ولی اینبار به لطف خدا و با توجه به زمان وقوع آن تلفات جانی نداشته ولی خسارت مالی به روستا وارد گردید و بر روحیه مردم روستا هم تاثیر داشته است امیدوارم مسئولین محترم بخشی از خسارت را جبران و اعتباری تخصیص داده شود که محوطه ی دره در وسط روستا ایمن سازی گردد چون قطعا این سیلاب ها دوره بازگشت دارند.

  • رهگذر در تاریخ مهر 25, 1393 گفت:

    بیایید به پاس شکر گزاری این واقعه که تلفات جانی نداشته به آسیب دیدگان کمک کنیم و مردم روستا همیشه در این گونه کارها زبازد بوده اند

  • منـ ـ ـ ـ ـ ـا در تاریخ مهر 25, 1393 گفت:

    خدا بهشون رحم کنه

    الحمدالله که اقدامات لازم انجام شده

    ولی مثل اینکه هنوز ماشین ها رو پیدا نکردن!!!!!!!!!!!!

  • ا -م در تاریخ مهر 25, 1393 گفت:

    سلام لازم به ذکر است که چهارمین اکیپی که در روستایی دشه حاضر شد اتفاقات اداره برق بود……