پ 09 فروردین 1403 ساعت 22:24

اولین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه برگزار شد.

اولین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در اولین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه، با بیان اینکه در شهرستان ما متکدیان مستحق بومی به 10 نفر نمیرسند، افزود : در اورامانات گدایی کردن حرفه نیست و اگر کسی گدایی میکند حتماً از روی نیاز است، هدف ما در مرحله اول ساماندهی این […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در اولین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه، با بیان اینکه در شهرستان ما متکدیان مستحق بومی به 10 نفر نمیرسند، افزود : در اورامانات گدایی کردن حرفه نیست و اگر کسی گدایی میکند حتماً از روی نیاز است، هدف ما در مرحله اول ساماندهی این بخش از نیازمندان شهرستان است تا در یک پروسه صحیح و اصولی آنها را از تکدیگری باز داریم.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه ؛ روز چهارشنبه (26 شهریور 93) به دعوت دفتر امام جمعه پاوه و با حضور حاج امام جمعه پاوه ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه، سرهنگ پرویز اسدی فرماندهی انتظامی شهرستان، رئیس اداره بهزیستی، معاونت کمیته امداد حضرت امام (ره)، نماینده موسسه صلاح الدین ایوبی و مسئول ستاد نماز جمعه پاوه، جلسه­ای بمنظور ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه در محل کانون فرهنگی مسجد قباء برگزار شد.

در این جلسه که با تلاوت آیاتی از کلام الهی آغاز شد، ابتدا داعی جلسه، ماموستا ملا قادر قادری، در سخنان هدف از برگزاری این جلسه را ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه و تلاش برای جلوگیری از برخی فعالیتهایی که در لوای تکدیگری توسط عده ای سودجو انجام میشود عنوان کرد و افزود : گزارشهای بسیار زیادی از سطح منطقه حاکی از این است که متکدیانی که از شهرستانهای دیگر و بصورت گروهی در روزهای خاصی به پاوه می آیند، باعث بوجود آمدن مشکلاتی در سطح شهرستان شده و کار آنها بیش از آنکه جنبه فقر مالی داشته باشد به یک حرفه برای سود جویی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ما متکدیان مستحق بومی به 10 نفر نمیرسند، افزود : در اورامانات گدایی کردن حرفه نیست و اگر کسی گدایی میکند حتماً از روی نیاز است، هدف ما در مرحله اول ساماندهی این بخش از نیازمندان شهرستان است تا در یک پروسه صحیح و اصولی آنها را از تکدیگری باز داریم.

امام جمعه پاوه افزود : در مرحله بعدی هم باید تلاش کنیم از ورود متکدیانی که گدایی را حرفه خود کرده و بصورت سازماندهی شده به شهر پاوه می آیند جلوگیری نمائیم، چرا که ورود این افراد نه تنها چهره شهر را مخدوش کرده باعث بروز مشکلات عدیده اخلاقی نیز شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کمیته امداد حضرت امام(ره) و اداره بهزیستی پاوه، گفت :اگر زحمات این ادارات و یارانه پرداختی دولت نبود، قطعاً باتوجه به شرایط اقتصادی ما امروز شاهد مشکلات بیشتری بودیم.

در ادامه جلسه، آقایان سرهنگ اسدی، فرمانده انتظامی شهرستان ؛ عزیزی، نماینده موسسه صلاح الدین ایوبی ؛ انفرادی، معاونت کمیته امداد ؛ محمدی، رئیس بهزیستی و قادری، مسئول ستاد نماز جمعه پاوه به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص این طرح پرداختند و در نهایت موارد زیر مصوب و مقرر شد تا قبل از جلسه آینده اجرایی شوند :

1-مقرر شد توسط امام جمعه محترم پاوه در خطبه های نماز جمعه 11 مهر مجدداً طرح مذکور تبلیغ و تشریح و نمازگزاران عزیز در جریان نحوه اجرای طرح قرار گیرند.

2-مقرر شد توسط ادارت بهزیستی ، کمیته امداد ، نیروی انتظامی و موسسه صلاح الدین ایوبی طی یکماه و تا جلسه بعدی ستاد، نسبت به شناسایی متکدیان بومی اقدام و شناسنامه کامل آنها در جلسه بعد به اعضا ارائه شود.

3-مقرر شد نیروهای محترم انتظامی، نسبت به جلوگیری و برخورد با متکدیانی که از شهرهای دیگر وارد شهرستان پاوه میشوند از طریق ارشاد و راهنمایی با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشند.

4-مقرر شد توسط موسسه صلاح الدین نسبت به جذب نیروهای افتخاری، در سطح شهر اقدام شود تا در راستای شناسایی و اطلاع رسانی حضور متکدیان در سطح شهر با ماموران انتظامی همکاری کنند.

5-جلسه بعدی این ستاد در اواخر مهرماه 93 و با حضور آقایان فرماندار، دادستان، شهردار، شورای شهر، اوقاف و اتاق اصناف تشکیل و تصمیمات نهایی در این جلسه اخذ و اجرایی گردند.

سرهنگ اسدی

ستاد ساماندهی متکدیان

یک پاسخ برای “اولین جلسه ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان پاوه برگزار شد.

  • ابراهيم يوسفي در تاریخ شهریور 29, 1393 گفت:

    معضل متگدی گرایی و متکدیان چه در پاوه و چه در دیگر شهرها نه یک نیاز شخصی و اجتماعی نیازمندان و مصیبت زدگان واقعی که یک الت کلاه برداری و سوء استفاده از شفقت وترحم دیگران و یا سماجت و در رو در بایستی قرار دادن دیگران و به نوعی از دست متکدی پر رو خلاص شدن هرچند با کمترین وجه یا …. است که همواره یکی از چهره های زشت شهر و محافل و مساجد و بازار را رقم میزند و چهریه کریه بسیاری از متکدیان که شکل وشمایل نه سائل که یک چهره موذی و شیاد و کثیف و چه بسا فاسد و روسپی ویا بیمار واگیر دار را به نمایش میگذارد .حس مسئولیت و سامان دهی این معضل از طرف مسئولین شهر علی الخصوص امام جمعه محترم قابل تقدیر و سپاس است تارسیدگی به حال نیازمندان و سائلین و درماندگان نه در قالب یک ترحم احساسی و مقطعی و ناکارآمد که در قالب شاسایی نیازمندان واقعی و تعیین مستمری ماهیانه و رفع مشکلات درمانی و فرهنگی و عمرانی و اشتغالزایی دائم آنان قابل حل و رفع ودر دیگر مورد شناسایی شیادان و کلاه برداران و کریه کنندگان وجه اجتماعی شهر و برخورد قاطع با آنان بر سلامت اجتماعی این شهر خواهد افزود .