پ 06 اردیبهشت 1403 ساعت 21:23

امام جمعه پاوه: داعش همانند خوارج صدر اسلام عمل می کنند

امام جمعه پاوه: داعش همانند خوارج صدر اسلام عمل می کنند

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: امام جمعه پاوه، داعش را وابسته به کشورهای غربی دانست و گفت: این گروه امروز همانند خوارج عمل می کنند که حضرت علی (ع) را در محراب مسجد شهید کردند. به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا: امام جمعه پاوه، داعش را وابسته به کشورهای غربی دانست و گفت: این گروه امروز همانند خوارج عمل می کنند که حضرت علی (ع) را در محراب مسجد شهید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان و 600 شهید پاوه و سی و پنجمین سالگرد حماسه شکست حصر این شهر افزود:امام جمعه پاوه مقاومت و فداکاری مردم پاوه در کنار فرماندهی شهید چمران و فرمان نجات بخش و ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) موجب خلق حماسه پاوه و شکست حصر این شهر شد.

وی، خواستار بیان واقعیات این حماسه توسط راویان، تاریخ نویسان و فیلم سازان شد و بر نقش انکارناپذیر مردم شهرستان پاوه در خلق این حماسه تاکید کرد.

امام جمعه پاوه، مهمترین عوامل برپایی این مجالس و حضور در آنها را احترام به خون شهدا و تکریم میهمانان مراسم و خانواده های معظم شهدا و حماسه آفرینان روزهای سخت انقلاب و جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: ما همواره سر تعظیم در مقابل شهدا فرود می آوریم.

ماموستا قادری، یادآوری ایام الله ها را مهم دانست و با بیان اینکه بزرگداشت روزهای مهم توصیه الهی و آیات قرآن است، افزود: گرامیداشت روزهای مهم موجب یادآوری آنها برای نسلهای جدید است تا با واقعیات گذشتگان خود آشنا شوند و ادامه دهنده راه و منش آنها باشند.

وی با تشریح ابعاد مختلف حماسه پاوه گفت: در آن روزها، مرزها آزاد و کنترلی بر آنها نبود، امکانات و تجهیزات هم بسیار ابتدایی و کم بود، اما اعتقادات بسیار بهتر و راسختر از امروز بود و همین اعتقادات موجب پیروزی مردم شد.

وی امنیت موجود را ˈنعمتˈ دانست و اظهار کرد: فتنه های موجود در کشورهای همسایه مسلمانان و غیرمسلمان، شیعه و سنی را می سوزاند و ما نباید نسبت به آنچه که در اطرافمان می گذرد بی تفاوت باشیم.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه ما امنیت اقلیم کردستان عراق را امنیت خود می دانیم، افزود: امروز شاهد لشکرکشی امریکا به کشورهای همسایه خود از جمله عراق و اقلیم کردستان هستیم و یقین داریم که این لشکرکشی در راستای دلسوزی و کمک به کردستان عراق نیست. وی اضافه کرد: امریکا با حضور در افعانستان و عراق امتحان خود را پس داده وهیچ گاه وجودش موجب آرامش و امنیت مردم این کشورها نشده است.

ماموستا قادری، با بیان اینکه توطئه و فتنه علیه جمهوری اسلامی ایران تمام شدنی نیست، گفت: تندروی از نظر ما محکوم است و تفرقه، هلاکت و بدبختی را به دنبال دارد و راه مبارزه با توطئه و فتنه علیه جمهوری اسلامی نیز، هوشیاری و متحد بودن با هم است.

حماسه پاوه از 18 لغایت 27 مرداد سال 58 روی داد که با مقاومت و فداکاری مردم پاوه حضور شجاعانه شهید چمران و پیام روحبخش بنیانگذار جمهوری اسلامی با پیروزی مردم ایران خاتمه یافت.