پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:33

امام جمعه پاوه: حضرت زهرا (س) تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام است

امام جمعه پاوه: حضرت زهرا (س) تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام است

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: حضرت زهرا (س) تربیت یافته مکتب پیامبر گرامی اسلام است و اگر به عنوان الگو معرفی شده شکی نداشته باشید که شایسته بوده است. به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا ملاقادر قادری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن و مادر و ولادت حضرت زهرا (س) در […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه گفت: حضرت زهرا (س) تربیت یافته مکتب پیامبر گرامی اسلام است و اگر به عنوان الگو معرفی شده شکی نداشته باشید که شایسته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا ملاقادر قادری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن و مادر و ولادت حضرت زهرا (س) در سرسرای امام خمینی (ره) پاوه ماموستا قادریافزود: حضرت فاطمه (س) فرزندانی را تربیت و پرورش داد که به فرموده خداوند و پیامبر اسلام جوانان اول بهشت هستند و خداوند و پیامبر بزرگوارش احترام و تکریم این خاندان را بر همه مؤمنین تکلیف کرده اند.

وی تصریح کرد: فاطمه (س) به فرموده پیامبر(ص) یکی از چهار چهره ممتاز زن در تاریخ است لذا چنین شخصیتی که حضرت رسول (ص) می فرماید فاطمه پاره تن من است، شایسته است حیاتش برای زنان الگو و اسوه باشد.

ماموستا قادری در ادامه به جایگاه زنان در جوامع غربی اشاره کرد و گفت: مدافعین دروغین حقوق زن در غرب، برهنگی را آزادی زن و بی بند و باری را نشانه تمدن آن می دانند و می گویند برهنگی و برداشتن حجاب و پوشش برای زن مدنیت، بیداری، آزادی و بصیرت را همراه دارد.

وی افزود: داعیان حقوق زن در غرب، پوشش اسلامی را یک نوع ظلم به زنان و نشانه جهل وعقب ماندگی می دانند که ارزش و منزلت زن را در جوامع متمدن پایین آورده و در یک جمله می گویند ای زنان دنیای اسلام، زمانی شما را آزاد می دانیم و از خود می دانیم که روش، بینش و گرایشتان مثل ما باشد.

امام جمعه پاوه گفت: ما معتقد هستیم که اسلام حامی و مدافع حقوق زن است و می گوییم حجاب و پوشش دستاورد هیچ دولت، حکومت و حزبی نیست و یکی مراسم روز زن در پاوهاز شاخه های دین ماست که به استناد آیه 59 سوره احزاب خداوند و رسول گرامیش بانی و واضع این شاخه هستند.

وی حجاب و پوشش اسلامی را شناسنامه و هویت زنان مسلمان دانست و گفت: ما خطاب به مدافعان دروغین حقوق زن می گوییم که زنان نیمی از پیکره جامعه ما هستند و نیم دیگر جامعه ما از زنان متولد می شوند، پس در حقیقت زن در جامعه اسلامی همه جامعه است.

وی تهاجم رسانه های صوتی و تصویری و شبکه های اجتماعی را در این برهه از زمان متذکر شد و گفت: دشمنان با راه اندازی شبکه های مختلف ماهواره ای با سرمایه گذاری سنگین زمینه تخریب بنیان خانواده ها را فراهم می کنند که هوشیاری و مراقبت بیشتر والدین از فرزندان را می طلبد.

ناهید امین زاده معاون فرماندار پاوه نیز در این مراسم با تبریک ولادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) و هفته گرامیداشت مقام مادر و روز زن گفت: سالروز میلاد بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه (س)، بهترین فرصت برای ترویج معارف و فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی است.

شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در شمال غرب کرمانشاه قرار دارد.

مراسم روز زن در پاوه