ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 00:36

امام جمعه پاوه:خانه، مدرسه، مسجد و جامعه مهمترین مراکزعرضه فرهنگ هستند

امام جمعه پاوه:خانه، مدرسه، مسجد و جامعه مهمترین مراکزعرضه فرهنگ هستند

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : امام جمعه پاوه خانه، مدرسه، مسجد و جامعه را مهمترین مراکز عرضه فرهنگ دانست و گفت: اگر والدین در خانه، معلمان و دبیران در مدارس و علما در مساجد خوب عمل کنند جامعه ای سالم و پویا خواهیم داشت. به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا : امام جمعه پاوه خانه، مدرسه، مسجد و جامعه را مهمترین مراکز عرضه فرهنگ دانست و گفت: اگر والدین در خانه، معلمان و دبیران در مدارس و علما در مساجد خوب عمل کنند جامعه ای سالم و پویا خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی پاوه افزود: اگر والدین در خانه بخوبی فرزندان خود را تربیت کنند،شورای عالی فرهنگ پاوه معلمان در مدارس دانش آموزان را متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی آموزش و پرورش دهند و روحانیون در مساجد با علم و آگاهی روز و با بصیرت سخن بگویند و مردم را ارشاد کنند بطور قطع و یقین ما جامعه ای سالم و به دور از هرگونه ناهنجاری خواهیم داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی پاوه، با بیان اینکه برای اداره مملکت و جامعه به فرهنگ دیانت، بصیرت وهوشیاری نیاز است، گفت: رسالت پیامبران و مبعوث شدن آنها برای اصلاح فرهنگ جامعه بوده است به این معنی که در جامعه همواره فرهنگ بوده اما نیاز به اصلاح آن بوده و هست.

ماموستا قادری به دو توصیه مهم و اساسی مقام معظم رهبری مبنی بر درک اوضاع جهانی و آمادگی برای نقش آفرینی در این اوضاع اشاره کرد و خواستار عمل به این توصیه های مهم به عنوان بخش مهمی از فرهنگ در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی شد.

امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه در طول شبانه روز هزاران کلمه از سوی رسانه ها و سایت ها به طرف خانواده های ما شلیک می شود و تمامی تیرهای آنها سمی و خطرناک است، افزود: ما برای عقب نماندن از قافله جهانی ناگزیر به استفاده از رسانه ها هستیم اما استفاده درست و معقول و با رعایت حفظ آداب، سنن و فرهنگ اصیل خودمان.

فرماندار پاوه نیز مهمترین راهبرد دشمنان را برای مقابله و حتی براندازی نظام جمهوری اسلامی نفوذ در حوزه فرهنگ و تغییر فرهنگ مردم دانست و گفت: برای مقابله با این موضوع نیازمند هوشیاری و افزایش آگاهی و بصیرت عموم مردم هستیم.

پرویز ایده پور، با بیان اینکه روسای شورای فرهنگ عمومی ائمه جمعه هستند، افزود: این انتخاب بدرستی انجام شده است زیرا که علما و روحانیون از منادیان فرهنگ جوامع هستند.