ج 10 فروردین 1403 ساعت 01:11

استانی شدن انتخابات مجلس موجب بی‌توجهی به مناطق محروم می‌شود

استانی شدن انتخابات مجلس موجب بی‌توجهی به مناطق محروم می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :یک نماینده مجلس معتقد است: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب بی‌توجهی به روستاها و مناطق محروم خواهد شد. نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به مطرح شدن طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای گفت: این طرح موجب […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :یک نماینده مجلس معتقد است: طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب بی‌توجهی به روستاها و مناطق محروم خواهد شد.
نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به مطرح شدن طرح استانی دکتر منوچهریشدن انتخابات مجلس شورای گفت: این طرح موجب بی توجهی به روستاها و شهرستان‌های محروم خواهد شد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح نمایندگان احساس می‌کنند نماینده استان هستند نه نماینده یک شهرستان یا روستا، یادآوری کرد: این شرایط باعث می‌شود نماینده کمتر موضوعات جزیی مناطق محروم را پیگیری کند.
نماینده پاوه و اورامانات خاطرنشان کرد: اجرای این طرح نه تنها امکان تخلف و خرید رای را کمتر نمی‌کند، بلکه چون دامنه حضور مردم گسترده‌تر می‌شود امکان تخلف را افزایش می‌دهد.
منوچهری عدم شناخت از کاندیداهای شهرستان‌های دیگر توسط مردم استان را از دیگر مشکلات این طرح دانست و تاکید کرد: با اجرای این طرح چون مردم کاندیدای شهرستان‌های دیگر را نمی‌شناسند نمی‌توانند یک انتخاب درست داشته باشند.
وی افزایش هزینه‌ها را از دیگر معایب این طرح برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این طرح یک کاندیدا باید برای اینکه در کل استان شناخته شود هزینه بیشتری بکند.
به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه این شرایط موجب می‌شود افراد نخبه و شایسته‌ای که توانایی مالی کافی ندارند حذف شوند و همه چیز بر پایه شرایط اقتصادی کاندیداها باشد.
منوچهری معتقد است: باید شرایطی فراهم شود که نخبگان جامعه حتی اگر از نظر مادی ضعیف هستند، بالا بیایند.
وی با بیان اینکه تصویب این طرح نیازمند بررسی بیشتری است و باید همه جنبه‎‌های مثبت و منفی آن ارزیابی شود، افزود: خیلی با اجرای این طرح موافق نیستم.

 

18 پاسخ برای “استانی شدن انتخابات مجلس موجب بی‌توجهی به مناطق محروم می‌شود

  • بانه وره در تاریخ آذر 28, 1393 گفت:

    این سه سال که شما رفتی چه گلی به سر مردم زدی اقای دکتر نه که همه تلاشت رفع محرومیت زدایی بوده الان تاسف میخوری همه تلاشات به باد بره نماینده استانی بهتره شهر بانه وره چند سال شهر شده یه دستگاه امبولانس نداره اما امروز با کمک اقای مصری نماینده کرمانشاه صاحب یه امبولانس مجهز شده اقای دکتر فکر نکنم تو عمرت کتاب قانون جمهوری اسلامی ایران ودیده باشی اگه دیده بودی به وظایفت اشنا بودی اخه یه دکتر دانشگاه بقیه الله رو چه به مجلس

  • تویوتا 3 اف در تاریخ آذر 22, 1393 گفت:

    انصافا منطقه اورامانات در مجلس کرسیش خالی باشد بهتر از انست که شما به ان تکیه دهی…….تاکید میکنم خالی

  • احمد در تاریخ آذر 22, 1393 گفت:

    اتفاقا خیلی خوش به حال ما مردم مثلا نودشه می شود چون دیگر حداقل از شما و امثال شما که فقط حرف تحویلمان می دهید راحت می شویم انشالله این طرح پا بگیرد همه بگید انشالله

  • امیدوار در تاریخ آذر 21, 1393 گفت:

    وضعیت حال و گذشته منطقه ما نشان می دهد که وجود و یا عدم وجود نماینده تاثیر زیادی نداشته زیرا افرادی را که به مجلس فرستادیم (ما و شما) نتواسته اند یا نخواسته اند کاری زیربنایی برای اورامانات انجام دهند. پس بیایید اولاً واقع بین باشیم و ثانیاً از روی علم و آگاهی انتخاب نماییم و معیارهای دیگر را که در گذشته براساس آنها انتخاب می نمودیم دور بیاندازیم
    امید است که افراد عالم و با سواد و در یک کلام افراد متعهد و متخصص به صحنه بیایند و ما نیز فارغ از اینکه جوانرودی اند یا پاوه ای، جاف هستند یا … بر اساس تحقیق مبتنی بر آگاهی و منطق، بتوانیم بهترین را انتخاب و روانه مجلس نماییم تا شاید این دوره شاهد ایجاد تغییراتی بنیادین در وضعیت منطقه باشیم. ان شاالله

  • جوانرود در تاریخ آذر 21, 1393 گفت:

    کاش انتخابات کشوری میشد اون موقع افرادی مثل مطهری و دکتر قسیم نماینده ما میشد
    دوصد نعمت چو نیم قسیم نیست

  • شهروند در تاریخ آذر 19, 1393 گفت:

    جناب دکتر بجز عزل نصب چکاری برای حوزه انتخابیه ات انجام داده اید لطفا بفرما یید مرزشوشمی چی شد چند بانده کردن محورهای حوزه انتخابیه ات چی شد برای مردم منطقه چه فرقی دارد شما که عضو کمسیون بهداشت هستید چکاری برای منطقه انجام داده اید ما خبر نداریم

    • سلام در تاریخ آذر 19, 1393 گفت:

      ایشان عضو کمیسیون درمان هستند. چون بهداشت تعطیله. فارغ اتحصیلان بهداشتی همه دارند در خانه بهداشت رعایت می کنند.

  • هورامان در تاریخ آذر 19, 1393 گفت:

    مگرالان که استانی نیست چه گلی به سرحوزه های انتخابی خود زده اید.درهر صورت هیچ فرقی نمیکند.

  • تویوتا 3 اف در تاریخ آذر 18, 1393 گفت:

    انتخابات چه استانی شود چه شهرستانی عمرا رای بیاری……….

  • سعیدیانی در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    اقای دکتر خسته نباشی می گویم ‘ولی برادر من روزانه بیش از ۱۴ عنوان روزنامه میخوانم تا الان اظهار نظری ‘مقاله ایی و سخنانی از شما ندیدم و انگار نه انگار شما وکیل مردم با فرهنگ پاوه و جوانرود هستید باز هم فعالیتهای نمایندگی شما را نمی پسندیم و الان از خدا می خواهیم نماینده ما از صحنه و کنگاور باشد ولی برای مردم دلسوز باشد و از جنس مردم باشد ‘من که در تهران هستم ودر دانشگاه فعالیت داریم ندیدیم دفعه ایی دانشجویان و اساتید ان شهرها را دعوت کنید و از انها نظر خواهی و مشورت بگیرید ‘

  • میلاد در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    هرکه به فکر خویشه خاله به فکر ریشه . اقای صالحی خواهشمند است چاپ کنید.

  • بانه وره در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    مگر کاک حج داکتر شما منا طق محروم را درک کردی یا به فکر آرای سوخته خودتی

  • نماینده در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    جناب دکتر شما دلت برا خودت میسوزه نه مناطق محروم اتفاقا نماینده گان غیر بومی بیشتر وبهتره جواب مردم میدن تا شما وامثال شما این بهترین طرح کاش رای بیاره واز دست مداخله شما در ادارات راحت بشیم

  • مبین در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    جناب دکتر شما یی که بر خو استه از این منطقه محروم هستید چرا .شرافتا شما ونما یندگان ادوار گذشته برای محرو میت زدایی منطقه کاری نکرده هیچ باعث ازدیاد عقب افتا دگی و محرو میت منطقه حداقل پاوه شدید.نمایندگان دیگرشهر ها با گرفتن بودجه های کلان وصرف آن درعمران وآبادانی باعث رضایت مندی خدا ومردم شده وباعث استحکام وتقویت نمایندگان وانتخاب مجدد در ادوار دو باره وسه باره میشود.ولی انصافا شما چه ؟شما ها فقط وفقطبا افکار وجناح بندیهای عشیره ای کارتان شده بکار گماری وجابجایی نیروهای کم تجربه وغیر متخصص .بله جناب دکتر من از بیگا نگان هرگز ننا لم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد.

  • ناشناس در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    اگر نماینده استانی بشه دیگر منوچهری رای نمیاره و نمی تواند فامیلها و کاتبانش را رییس کند . نماینده استانی یعنی گامی به سوی مردم سالاری اقتدارگرا.

  • محمد در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    کاش شما میرفتید ما هیچی نمیخواستیم دکتر منوچهری

  • شهروند در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    جناب منوچهری غصه حال خودش رو می خوره که دیگه نمیتونه به صورت عشیره ای رای بیاره.مثلا شما چه کاری برای شهرستان پاوه انجام دادین که دیگران نمیتونن انجام بدن؟؟؟؟؟؟؟اتفاقا انتخابات استانی خیلی بهتر از انتخابات شهرستانیه.

  • رستمی تبار در تاریخ آذر 17, 1393 گفت:

    آقای منوچهری لاقل یکبار مصاحبه شما را دیدیم و نظرت صائب بود گرچه اشکالاتی دارد چون
    . البته شماباز بر این نکته تاکید دارید که نماینده باید مشکلات روستا و شهر را حل کند. ولی دکتر جان نماینده قانون گذار است و نه مجری ! بودجه را فرمانداران و استانداران باید به دولت پیشنهاد کنند . ساختار بودجه باید از جزء به سوی کل بسته شود و نه برعکس تا بتوان برنامه ریزی کرد.
    بله بندهم با طرح مخالفم نه از این جهت که مشکلات روستایی حل نمی شود و یا اینکه دیگر خیلی نمی توان در تغییرات مدیران اجرایی نقش داشت بلکه از آن جهت که کشور ما از طوایف و مذاهب تشکیل شده است و این نوع برگزاری انتخابات بصورت استانی در حق اقوام و مذاهب با جمعیت کمتر اجحاف خواهد شد و نمی توانند در قانون گذاری عادلانه مشارکت جویند.آن موقع است که ما دیگر بعنوان کرد و جمعیتی سنی مذهب حداقل یک نماینده کمتر خواهیم داشت گرچه ممکن است مثلا در کردستان برعکس باشد. آن موقع تکلیف قانون اساسی چه می شود که برای اقلیت های مذهبی ( یهودی ارمنی ) هرچند کم جمعیت نماینده در نظر گرفته است چه می شود.
    این مشکل در بازبینی قانون اساسی بوجود آمد و به ازای هر 150 هزارنفر یک نماینده حذف گردید. و ما هنوز بعد از چهار دهه تعداد نمایندگانمان از 270 نفر به 290 نفر رسیده اند. البته اگر واقعیتش را بخواهی تعداد واقعی نمایندگان چیزی حدود 200 نفر است چون معمولا در هرجلسه 70 الی 90 نفر غایب هستند ( سایت تابناک)
    امید است نمایندگان منطقه ما از تجربیات هم بهره بگیرند و کمتر به پروپای مجریان و دست اندرکاران و فرمانداران و استاندران بپیچند. دولت تدبیر و امید 1000 روز را سپری کرد و ما هنوز در فکر تغییر مدیران اجرایی هستیم.
    امید است لاقل هنگام رای دادن در این موضوع واقع بین باشید. البته قطعا نگفته ای مخالف هستی.
    نمیدانم شما هم جزء 150 نماینده ای بودی که خواستار تخریب جنگل های هیرکانی گلستان با احداث جاده ابر بودی یانه! اگر نبودی باز شکر خدا