پ 30 فروردین 1403 ساعت 12:13

استاندار کرمانشاه: حماسه شکست حصرپاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

استاندار کرمانشاه: حماسه شکست حصرپاوه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  استاندار کرمانشاه، حماسه شکست حصر پاوه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: محور اصلی این حماسه مردم و فرمان تاریخی حضرت امام (ره) بودند که تمامی توطئه ها را در این شهرستان مرزی خاموش کردند. به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم رضایی […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا :  استاندار کرمانشاه، حماسه شکست حصر پاوه را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: محور اصلی این حماسه مردم و فرمان تاریخی حضرت امام (ره) بودند که تمامی توطئه ها را در این شهرستان مرزی خاموش کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم رضایی بابادی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شکست حصر پاوه، با تبریک سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشورمان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: ابراهیم رضاییامنیت و آرامش کنونی کشورمان مرهون خون پاک شهدای گرانقدر و صبر و تحمل و بردباری خانواده های این عزیزان است.

وی اظهار کرد: همه ما امروز برای گرامیداشت یاد و خاطره کسانی جمع شده ایم که برای حفظ شهر پاوه و انقلاب اسلامی از جان خویش گذشتند تا انقلاب نوپای ملت ایران تداوم داشته باشد و امروز مستحکم و قدرتمند در جهان به عنوان مامن و پناه مطلومان باشد.

وی افزود: شهید چمران از حماسه سازن پاوه کسی بود که در تمام ابعاد شخصیتی قابل تقدیر است که تمام سجایای اخلاقی یک انسان کامل را با هم داشت.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم و نقش آنها را در کنار رهبری حضرت امام (ره) عمده و مهم دانست و گفت: حماسه پاوه نیز با حضور مردم و رهبری حضرت امام (ره) شکل گرفت.

وی با اشاره به تقدیم بیش از 600 شهید بومی در شهرستان پاوه و دو هزار و 800 شهید اعزامی در منطقه اورامانات گفت: خون این شهیدان موجب تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی شده است.

استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه باید در هر حال به فکر مردم بوده و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: بیمه سلامت، آرامش بر اقتصاد کشور و تعامل با جهان، آینده ای روشن را برای کشورمان در بر دارد.

رضایی بابادی، در ادامه امکان ایجاد تردد مسافر از مرز شوشمی پاوه و انجام ساز و کارهای لازم این کار را در جهت توسعه شهرستان و رشد و شکوفایی اقتصادی این منطقه مهم دانست و گفت: در آینده نزدیک تردد مسافر از این مرز انجام می شود.

حماسه پاوه از 18 لغایت 27 مرداد سال 58 روی داد که با مقاومت و فداکاری مردم پاوه حضور شجاعانه شهید چمران و پیام روحبخش بنیانگذار جمهوری اسلامی با پیروزی مردم ایران خاتمه یافت.